Obsługa nieruchomości
Program Finanse domowe 2 wyposażony jest w moduł pozwalający na obsługę nieruchomości.
W module tym można prowadzić ewidencję wszystkich posiadanych nieruchomości: np. mieszkań, domów czy innych budynków niemieszkalnych (np. garaż, magazyn, biuro).
Obsługa nieruchomości pozwala na:
- ewidencję posiadanych nieruchomości,
- ewidencję inwentarza dla każdej nieruchomości,
- ewidencję wskazań liczników dla każdej nieruchomości,
- ewidencję remontów (napraw, serwisów) dla każdej nieruchomości,
- ewidencję ubezpieczeń dla każdej nieruchomości,
- możliwość wiązania wydatków/przychodów z nieruchomością,
- powiązanie nieruchomości z aktywami.
Aby wprowadzić ewidencję posiadanych nieruchomości do programu należy przejść na zakładkę Nieruchomości.

Każde gospodarstwo opisywane jest kilkoma właściwościami:


Moduł zarządzający nieruchomościami pozwala na
- ewidencję inwentarza dla danej nieruchomości:

- ewidencję wskazań liczników dla danej nieruchomości:

Każdy odczyt licznika można połączyć z wydatkiem.
- ewidencję ubezpieczeń dla danej nieruchomości:

- ewidencję remontów (napraw, serwisów) dla danej nieruchomości:

- powiązanie nieruchomości z wydatkiem/przychodem

Aby powiązać wydatek/przychód z nieruchomościami należy w oknie dodawania/edycji wydatku/przychodu na zakładce Powiązania wskazać odpowiednią nieruchomość.

Można też do już istniejącego wydatku dodać ubezpieczenie lub remont, naprawę, serwis nieruchomości.
W tym celu klikamy prawym przyciskiem myszy na wydatku i z menu wybieramy Dodaj -> .....

Tematy powiązane:
Jak zrobić analizę wydatków dla wybranej nieruchomości?
Jak podzielić wydatki dla nieruchomosci na okresy rozliczeniowe?