Jak prawidłowo rozpocząć pracę z programem?

Co należy do najważniejszych zadań po starcie?
Jak skonfigurować program "pod siebie"?

1. Na początku warto pomyśleć nad ewentualną pracą grupową. Możesz używać programu odrębnie przez kilku użytkowników w ramach jednej bazy danych, lub też utworzyć tzw. grupę osób.

2. Wybrać okres rozliczeniowy. Domyślnym okresem jest miesiąc, możliwe jest jednak wybranie praktycznie dowolnego okresu czasu. W trakcie pracy z programem dozwolone są zmiany okresów, np. ktoś pracuje w Irlandii i wygodniej jest mu rozliczać się tygodniowo, jednak po przyjeździe do Polski zmienia okres na miesięczny.

3. Ustalić kategorie i podkategorie dla wydatków i przychodów. Najlepiej niech to będą nazwy krótkie, które szybko do Ciebie przemawiają. Im mniej będzie kategorii i podkategorii, tym łatwiej  będzie Ci pracować, ale pamiętaj, że niewielka liczba kategorii być może nie do końca odzwierciedli Twój stan finansów. Najlepiej znaleźć swój własny sposób i poświęcić kilka chwil na początku pracy z programem. Pamiętaj, trafne kategorie to klucz do sukcesu.

4. Zastanowić się nad rodzajami oszczędności. Czy będziesz stosował jeden rodzaj, np. Konto, a może warto zróżnicować swoje oszczędności np. na Konto, Portfel, Ebiznes, Konto specjalne, Na czarną godzinę?

5. Ustalić początkowe salda na wszystkich utworzonych rodzajach oszczędności. Są to kwoty wejściowe określające stan początkowy.

6. Dla wydatków i przychodów warto na początku ustalić niezbędne zlecenia stałe. Są to automatyczne operacje dodania wydatku/przychodu wykonywane okresowo o wyznaczonych porach np. wynagrodzenie, stałe czasowe wpływy na konto, stałe opłaty itp.

7. Rozważyć można również wykorzystanie miejsc wydatków i przychodów. Ma to raczej znaczenie dla raportów i analiz.