Strona główna >> Fora >> Plik bazy w chmurze

Plik bazy w chmurze

4 wpisów / 0 nowych
Ostatni wpis
Anonim (niezweryfikowany)
Plik bazy w chmurze

Czy można podłączać się do tej samej bazy dwoma aplikacjami?
Czy jedna może pracować na wersji podstawowej, a druga osoba na wersji zaawansowanej?

Czy plik z danymi można umieścić w chmurze?

FD2
ODP: Plik bazy w chmurze

Dzień dobry,

Czy można podłączać się do tej samej bazy dwoma aplikacjami?
Czy jedna może pracować na wersji podstawowej, a druga osoba na wersji zaawansowanej?

Tak, do jednej bazy można podłączyć się dwoma aplikacjami, wersja aplikacji nie ma znaczenia.
Czy to wersja demo, podstawowa czy zaawansowana - mogą korzystać z tej samej bazy.

Problem pojawia się, gdy dwie aplikacje chcą połączyć się do programu jednocześnie i wprowadzać/modyfikować dane.
Tak się nie da, program nie został do tego przygotowany.
Dane do bazy można wprowadzać tylko z jednej aplikacji, w tym samym czasie inne aplikacje muszą być zamknięte aby odblokować dostęp do bazy danych.

Czy plik z danymi można umieścić w chmurze?

Tak, można np. skorzystać z usługi Dysk Google.

Jeden użytkownik uruchamia program, wprowadza dane, zamyka program.
Dysk Google synchronizuje plik z danymi pomiędzy użytkownikami, po synchronizacji drugi użytkownik uruchamia FD2, wprowadza dane itd.

Plik z danymi może być również trzymany w lokalizacji sieciowej.

MAREK (niezweryfikowany)
Synchronizacja

Witam gdy folder z danymi zapisu synchronizuje się z dyskiem google, to po wyłączeniu programu nie mogę go włączyć. Program nie znajduje lokalizacji

FD2
ODP: Synchronizacja

Dzień dobry,

U mnie konfiguracja usługi synchronizacji google wygląda tak:

Po zalogowaniu się na mój dysk utworzyłem nowy folder o nazwie DaneFD2.

Po utworzeniu powyższego folderu otworzyłem go i przeciągnąłem na niego plik z danymi programu FD2.
Plik z danymi został umieszczony na dysku google.

Podczas instalacji google drive skonfigurowałem następujące foldery

W powyższym kroku lokalizacja folderu ustawiona jest na F:/Finanse. Jest to bardzo ważne.
Na dysku F mam folder Finanse a w nim podfolder DaneFD2.

Folder Finanse zawiera podfolder DaneFD2, taki sam folder utworzyłem na dysku google (początek niniejszej odpowiedzi).
Po instalacji usługa kopii zapasowej i synchronizacji rozpocznie się proces synchronizacji danych.

Kolejny krok to odpowiednie skonfigurowanie aplikacji FD2.
Na zakładce Opcje, podzakładce Ustawienia pliku danych trzeba ustawić ścieżkę do pliku, który jest synchronizowany.
Jeżeli ścieżka jest inna niż synchronizowany plik, można ją zmienić po kliknięciu w przycisk Zmień widoczny obok pola tekstowego z lokalizacją pliku z danymi.
Kliknięcie w przycisk Zmień uruchomi okno, w którym należy wskazać (w moim przypadku) podfolder DaneFD2 (znajdujący się w folderze F:/Finanse).

Warto też przeczytać: Przechowywanie danych na dysku google

Dodaj komentarz

Tekst sformatowany

  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Czysty tekst

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.
Target Image