Witam,
korzystam z opcji Importu danych do programu. Jako źródło danych wybieram własny plik CSV.
Na etapie :
a) importu wydatków, brakuje mi możliwości wskazania w której kolumnie są dane dla pola "Podkategoria" i "Kto płacił".
b) importu przychodów, brakuje mi możliwości wskazania w której kolumnie są dane dla pola "Podkategoria", "Wpłacono na" i "Kto"
Chciałbym w kolejnych etapach uniknąć ręcznego przypisywania brakujących wartości dla każdego z wierszy.
Bez poprawnego przypisania brakujących wartości przycisk "Następny" jest zablokowany co jest zrozumiałe.
Jakie widziałbym potencjalne rozwiązania?
a) danie możliwości użytkownikowi, określania wszystkich wymaganych kolumn na etapie importu.
b) danie możliwości użytkownikowi, wybrania domyślnych wartości dla niezdefiniowanych kolumn.
Zadowoli mnie implementacja jednego z dwóch rozwiązań. Wydaje mi się że opcja A jest łatwiejsza w realizacji (-:
Jest na to szansa? Bardzo by to ułatwiło mi korzystanie z programu.
Pozdrawiam,
RG.
Dzień dobry,
Podczas importu wydatków z dowolnego pliku w kreatorze jest możliwość wskazania, w której kolumnie znajduje się (pod)kategoria i w której osoba.
Jeżeli chodzi o import przychodów, sytuacja ma się analogicznie
Witam,
okazuje się że problemem była próba przypisania przy imporcie kategorii/użytkowników których wcześniej nie zdefiniowałem. Stąd program automatycznie "wyrzucał" błędne przypisania i ustawiał opcje "[wybierz kategorię]"/"[wybierz osobę]". Po wcześniejszym zdefiniowanu tych rzeczy import faktycznie działa tak jak Pan to opisał.
Może warto byłoby zatem wspomnieć w pomocy programu albo wpisać taką uwagę gdzieś w GUI podczas importu o takim zachowaniu bo może to umnknąć użytkownikowi (-:
Pozdrawiam,
RG.
Dodaj komentarz