Witam, niestety wcześniej nie miałem okazji użytkować FD, a dopiero od kilku dni bawię się FD2 i nie mogę jednej żeczy przypasować. Chodzi mi o to,że dostaję co miesiąc oprócz wypłaty bony żywnościowe którymi oczywiście płacę za zakupy. Opiszę to najlepiej na przykładzie. Robię zakupy za 55zł, 30zł płacę bonami a 25zł kartą. Po rozbiciu na kategorie: artykuły spozywcze to 20zł a 35zł to higiena. I teraz pojawia się problem jak mam to wpisać do programu?
Tak jak pisałem nie jestem doświadczonym uzytkownikiem i dopiero zaczynam swoją przygodę i może ktoś już kiedyś miał taki problem z którym ja nie potrafię sobie poradzić. Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam. Michał
Jest kilka możliwych rozwiązań zapisu.
Najprostsze z nich, to ...
1. Dodajemy oszczędność o nazwie "Bony", waluta: Sztuki.
2. Dodajemy nowy przychód z kwotą, która stanowi wartość całkowitą bonów (jako oszczędność wybieramy utworzoną powyżej o nazwie "Bony").
3. Dodajemy wydatki
Teraz trzeba niestety troszkę się zastanowić. Prawidłowa wydaje się następująca strategia:
- dodać wydatek z kategorią: art spożywcze zapłacony kartą
- dodać wydatek z kategorią: art spożywcze zapłacony bonami
- dodać wydatek z kategorią: higiena zapłacony kartą
- dodać wydatek z kategorią: higiena zapłacony bonami
Wartości kwot z poszczególnych wydatków należy niestety wyliczyć ręcznie.
Być może jednak nie jest istotne, aż tak drobiazgowe rozdzielanie danych, być może wystarczy użyć jednej oszczędności, np. konto bankowe.
Wtedy wystarczą 2 wydatki. To zależy od Ciebie.
Dodaj komentarz