Dzień dobry,
Przy próbie uruchomienia programu dostaję błąd.
Otworzyłem plik z informacją o błędzie i znalazłem teki komunikat
Unhandled Thread Exception
ZwrocWynikZapytaniaunknown error
No transaction is active on this connection
Co mam z tym zrobić?
Witam,
Dziękuję za zgłoszony błąd.
Proszę mi powiedzieć, czy jest Pan w ogóle w stanie używać aplikację FD2?
Nie wiem, co powoduje u zgłaszany błąd.
Przyznam się szczerze, że ów błąd występuje tylko u Pana.
Proszę o więcej szczegółów, kiedy ten błąd się pojawia, może są jakieś powtarzające się czynności, które wykonuje Pan w programie a te z kolei powodują wyjątek (np. dodawanie wydatku).
Będę wdzięczny za każdą wskazówkę.
Dzień dobry
Dzisiaj rano program uruchomi i się przy trzeciej próbie.
Błędy pojawiają się najczęściej przy uruchamiania programu, ale też w trakcie pracy z nim, np. w module nieruchomości (powiązania odczytów liczników z wydatkiem).
Moja ścieżka do fd2 jest następująca:
C:\Users\ja\Programy\fd2\Finanse domowe 2
Natomiast ścieżka do pliku z danymi:
C:\Users\ja\OneDrive\FD2\Kopie bazy danych_fd2_od_2020\FD2_DataFile.dat
Dzisiaj rano problem z uruchomieniem fd2 pojawił się dopiero po tym, jak wcześniej uruchomiłem fd2 (bez błędu) i wprowadziłem w nim testowo zmiany w opisie kilku wydatków, które potem zapisałem.
Program uruchomił się dopiero przy trzeciej próbie, druga próba też zwróciła błąd.
Jeśli w fd2 nie wprowadzę żadnych zmian to program uruchamia się prawidłowo.
Inaczej mówiąc wygląda na to, że problem/błąd ma chyba jakiś związek z kopią danych.
Dobry wieczór,
Dziękuję za wskazówkę, może okazać się zbawienna :)
W jednej ze ścieżek znalazłem (chyba) słowo klucz - "OneDrive"
Proszę przenieść plik z danymi poza dysk OneDrive na inny dysk w Pańskim komputerze.
W ustawieniach programu proszę wskazać nową lokalizację.
Może rzeczywiście dysk OneDrive ucina połączenie z bazą danych.
Taki są objawy.
Z treści błędów wynika, że w trakcie pobierania danych z bazy zostaje przerwane połączenie z plikiem, połączenie z bazą danych.
Proszę dać znać, czy pomogło.
Witam,
Po przeniesieniu pliku z danymi poza folder OneDrive wszystko działa jak należy, jak to naprawić?
Witam,
Cieszę się, że udało się znaleźć przyczynę błędu.
Niestety trzeba przenieść plik z danymi poza dysk OneDrive a kopię bezpieczeństwa rozwiązać w inny sposób np. włączając funkcję automatycznego robienia kopii zapasowej w programie FD2.
Program podczas uruchamiania/zamykania będzie tworzył kopię danych np. do folderu na dysku OneDrive a aplikacja OneDrive będzie te dane wysyłał na serwer, będzie robił kopię zapasową na serwerze.
Dodaj komentarz