Aby zrozumieć przyczynę błędu, należy wiedzieć, jak przebiega proces aktualizacji. W skrócie wygląda to tak:
Aplikacja FD2 pobiera z serwera plik fd2.zip (5902)
Po pobraniu plik ten jest rozpakowywany do folderu temp, folder ten znajduje się w tym samym katalogu co obecnie używany program, co plik fd2.exe
Następuje zamknięcie FD2 i uruchomienie programu aktualizującego (update.exe)
Program update.exe podmienia używane pliki tymi, które znajdują się w folderze temp, a są to pliki pobrane z serwera.
Po podmianie usuwane są pliki z folderu temp, są to pliki tymczasowe które należy usunąć.
Na podstawie zgłoszonego błędu: Odmowa dostępu do ścieżki „C:\Users\Admin\Desktop\Finanse domowe 2\temp\fd2.zip”
jasno widać, że w tym przypadku katalog z obecnie używaną wersją to C:\Users\Admin\Desktop\Finanse domowe 2
Wewnątrz tego katalogu udało się utworzyć folder temp. W folderze tym znajduje się plik fd2.zip
Plik fd2.zip to plik pobrany z serwera.
Niestety coś blokuje dostęp do tego pliku i aktualizacja nie może zostać wykonana poprawnie.
Przyczyn odmowy dostępu do pliku/ścieżki może być wiele:
dostęp do pliku blokuje antywirus
aplikacja FD2 nie ma odpowiednich uprawnień do tego, aby utworzyć folder temp, aby operować na plikach w tym folderze lub w ogóle nie ma dostępu do tego aby pobrać plik z internetu
Jeżeli chodzi o antywirusa, warto spróbować wyłączyć go na czas aktualizacji. Może to pomoże rozwiązać problem.
Jeżeli chodzi o uprawnienia to tu sprawa jest bardziej skomplikowana i wiele czynników wpływa na ten rodzaj problemu.
Warunek konieczny, trzeba uruchomić FD2 z uprawnieniami administratora.
Warunek drugi, program nie powinien być na tym samym dysku, na którym znajduje się system operacyjny (Windows).
Windows najczęściej instalowany jest na dysk C. W zgłoszonym przypadku ścieżka rozpoczyna się właśnie od tego dysku, od dysku C.
System Windows chroni dysk na którym jest zainstalowany i trzeba mieć uprawnienia do tego, aby móc robić operacje na plikach na tym samym dysku na którym jest Windows.
Kolejny potencjalny powód to fakt, że w zgłoszonym przypadku aplikacja FD2 znajduje się na pulpicie. Folder Desktop w ścieżce ze zgłoszenia to folder pulpitu systemu Windows.
Osobiście nie polecam przechowywać żadnego pliku na pulpicie, polecam robić skróty do plików i umieszczać je na pulpicie a same pliki trzymać gdzieś poza dyskiem systemowym.
W razie awarii systemu może się okazać, że wszystkie pliki znajdujące się na pulpicie mogą zostać utracone.
Zatem aby rozwiązać problem z uprawnieniami polecam przenieść program FD2 na inny dysk niż ten, na którym znajduje się system operacyjny.
Rozwiązanie problemu
Jeżeli żadne z powyższych rozwiązań nie wchodzi w rachubę lub nie daje pożądanego skutku jedynym rozwiązaniem jest ręczna aktualizacja aplikacji FD2.
Dzień dobry,
Aby zrozumieć przyczynę błędu, należy wiedzieć, jak przebiega proces aktualizacji. W skrócie wygląda to tak:
Na podstawie zgłoszonego błędu:
Odmowa dostępu do ścieżki „C:\Users\Admin\Desktop\Finanse domowe 2\temp\fd2.zip”
jasno widać, że w tym przypadku katalog z obecnie używaną wersją to C:\Users\Admin\Desktop\Finanse domowe 2
Wewnątrz tego katalogu udało się utworzyć folder temp. W folderze tym znajduje się plik fd2.zip
Plik fd2.zip to plik pobrany z serwera.
Niestety coś blokuje dostęp do tego pliku i aktualizacja nie może zostać wykonana poprawnie.
Przyczyn odmowy dostępu do pliku/ścieżki może być wiele:
Jeżeli chodzi o antywirusa, warto spróbować wyłączyć go na czas aktualizacji. Może to pomoże rozwiązać problem.
Jeżeli chodzi o uprawnienia to tu sprawa jest bardziej skomplikowana i wiele czynników wpływa na ten rodzaj problemu.
Warunek konieczny, trzeba uruchomić FD2 z uprawnieniami administratora.
Warunek drugi, program nie powinien być na tym samym dysku, na którym znajduje się system operacyjny (Windows).
Windows najczęściej instalowany jest na dysk C. W zgłoszonym przypadku ścieżka rozpoczyna się właśnie od tego dysku, od dysku C.
System Windows chroni dysk na którym jest zainstalowany i trzeba mieć uprawnienia do tego, aby móc robić operacje na plikach na tym samym dysku na którym jest Windows.
Kolejny potencjalny powód to fakt, że w zgłoszonym przypadku aplikacja FD2 znajduje się na pulpicie. Folder Desktop w ścieżce ze zgłoszenia to folder pulpitu systemu Windows.
Osobiście nie polecam przechowywać żadnego pliku na pulpicie, polecam robić skróty do plików i umieszczać je na pulpicie a same pliki trzymać gdzieś poza dyskiem systemowym.
W razie awarii systemu może się okazać, że wszystkie pliki znajdujące się na pulpicie mogą zostać utracone.
Zatem aby rozwiązać problem z uprawnieniami polecam przenieść program FD2 na inny dysk niż ten, na którym znajduje się system operacyjny.
Rozwiązanie problemu
Jeżeli żadne z powyższych rozwiązań nie wchodzi w rachubę lub nie daje pożądanego skutku jedynym rozwiązaniem jest ręczna aktualizacja aplikacji FD2.
Dodaj komentarz