Strona główna >> Fora >> Błąd podczas aktualizacji: Odmowa dostępu do ścieżki "ścieżka\fd2.zip"

Błąd podczas aktualizacji: Odmowa dostępu do ścieżki "ścieżka\fd2.zip"

2 wpisów / 0 nowych
Ostatni wpis
Anonim (niezweryfikowany)
Błąd podczas aktualizacji: Odmowa dostępu do ścieżki "ścieżka\fd2.zip"

Dzień dobry

Jak w temacie, podczas aktualizacji do najnowszej wersji mam błąd
Odmowa dostępu do ścieżki „C:\Users\Admin\Desktop\Finanse domowe 2\temp\fd2.zip”

Jak mogę zaktualizować program?

FD2
ODP: Odmowa dostępu do ścieżki

Dzień dobry,

Aby zrozumieć przyczynę błędu, należy wiedzieć, jak przebiega proces aktualizacji. W skrócie wygląda to tak:

  • Aplikacja FD2 pobiera z serwera plik fd2.zip (5902)
  • Po pobraniu plik ten jest rozpakowywany do folderu temp, folder ten znajduje się w tym samym katalogu co obecnie używany program, co plik fd2.exe
  • Następuje zamknięcie FD2 i uruchomienie programu aktualizującego (update.exe)
  • Program update.exe podmienia używane pliki tymi, które znajdują się w folderze temp, a są to pliki pobrane z serwera.
  • Po podmianie usuwane są pliki z folderu temp, są to pliki tymczasowe które należy usunąć.

Na podstawie zgłoszonego błędu:
Odmowa dostępu do ścieżki „C:\Users\Admin\Desktop\Finanse domowe 2\temp\fd2.zip”
jasno widać, że w tym przypadku katalog z obecnie używaną wersją to C:\Users\Admin\Desktop\Finanse domowe 2
Wewnątrz tego katalogu udało się utworzyć folder temp. W folderze tym znajduje się plik fd2.zip
Plik fd2.zip to plik pobrany z serwera.
Niestety coś blokuje dostęp do tego pliku i aktualizacja nie może zostać wykonana poprawnie.
Przyczyn odmowy dostępu do pliku/ścieżki może być wiele:

  • dostęp do pliku blokuje antywirus
  • aplikacja FD2 nie ma odpowiednich uprawnień do tego, aby utworzyć folder temp, aby operować na plikach w tym folderze lub w ogóle nie ma dostępu do tego aby pobrać plik z internetu

Jeżeli chodzi o antywirusa, warto spróbować wyłączyć go na czas aktualizacji. Może to pomoże rozwiązać problem.

Jeżeli chodzi o uprawnienia to tu sprawa jest bardziej skomplikowana i wiele czynników wpływa na ten rodzaj problemu.
Warunek konieczny, trzeba uruchomić FD2 z uprawnieniami administratora.
Warunek drugi, program nie powinien być na tym samym dysku, na którym znajduje się system operacyjny (Windows).
Windows najczęściej instalowany jest na dysk C. W zgłoszonym przypadku ścieżka rozpoczyna się właśnie od tego dysku, od dysku C.
System Windows chroni dysk na którym jest zainstalowany i trzeba mieć uprawnienia do tego, aby móc robić operacje na plikach na tym samym dysku na którym jest Windows.
Kolejny potencjalny powód to fakt, że w zgłoszonym przypadku aplikacja FD2 znajduje się na pulpicie. Folder Desktop w ścieżce ze zgłoszenia to folder pulpitu systemu Windows.
Osobiście nie polecam przechowywać żadnego pliku na pulpicie, polecam robić skróty do plików i umieszczać je na pulpicie a same pliki trzymać gdzieś poza dyskiem systemowym.
W razie awarii systemu może się okazać, że wszystkie pliki znajdujące się na pulpicie mogą zostać utracone.
Zatem aby rozwiązać problem z uprawnieniami polecam przenieść program FD2 na inny dysk niż ten, na którym znajduje się system operacyjny.

Rozwiązanie problemu

Jeżeli żadne z powyższych rozwiązań nie wchodzi w rachubę lub nie daje pożądanego skutku jedynym rozwiązaniem jest ręczna aktualizacja aplikacji FD2.

Dodaj komentarz

Tekst sformatowany

  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Czysty tekst

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.
Target Image